impian..harapan..cabaran..

salam..

kita as a human kt dunia ni mesti menginginkan sesuatu an, xkira lah sumthing tu mahal or murah, if tu dah impian kita, kita mesti bertungkus-lumus nak dapatkan juga sumthing tu.. as for me, erm, macam2 aku nak, kalo nk list ni, memang beraturlah list tu.. manusia memang xlekang dengan segala permintaan dan impian untuk diri masing2.. tapi untuk mendapatkan sumthing tu, kena lah berusaha sedaya upaya (effort kena tetap n kuat) untuk dapatkan sumthing tu..

if pegangan hidup pun longgar2 je, so peluang nak dapatkan sumthing tu amat2 la tipis (effort xde, niat setakat nak main2, bek xyah).. as for myself, aku memang dapat rasa aku ni still ditahap belum serius dalam membuat keputusan (macam budak2 lagi la,bukan budak sangat la,juz belum cukup kuat je nak wat decision) coz diri aku sendiri cam xterurus lagi, ngn hal kewangan aku, emosi aku, kotak pemikiran aku etc... so cuti semester ni banyak2 la berfikir wahai cik abang ye..kamu tu dah tua, bukan budak2 lagi, if suruh kahwin, memang dah layak dah tu..ha3... kehidupan di dunia memang penuh liku n segala itu ditentukan oleh Allah SWT kepada diri kita hanya untuk menguji sejauh mana kekuatan diri kita untuk berjuang di bumi ini..-sekian-

4 comments:

  1. hee~ apa lagi.. nyanyi lagu menuju puncak n fikirkan boleh...

    ReplyDelete
  2. thx coz sudi baca blog yg xseberapa ni?sapakah gerangan disana?hi3..

    ReplyDelete
  3. agak2 sapa la gerangannye yer.. hee~
    btw.. ur welcome... my pleasure to read ur's blog.. :)

    ReplyDelete