doa buat kekasih...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya Allah …..

Seandainya telah Engkau catatkan…dia milikku,

Tercipta buatku…

Satukanlah hatinya dengan hatiku …

Agar kemesraan itu abadi …

Ya Allah …..

Ya Tuhanku yang Maha mengasihani …

Seiringkanlah kami melayari hidup ini …

Ketepian yang sejahtera dan abadi …

Maka jodohkanlah kami …

Tetapi ya Allah …..

Seandainya Engkau takdirkan

Dia bukan miliku …

Bawalah dia jauh dari pandanganku …

Dan peliharalah aku dari kekecewaan …

Ya Allah ……

Ya Tuhanku yang Maha mengerti …

Berikanlah aku kekuatan …

Menolak bayangnya jauh ke dada langit …

Hilang bersama senja merah …

Ku sentiasa tenang …

Walaupun tanpa bersamanya …

Ya Allah yang tercinta …..

Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu

Sesungguhnya apa yang Engkau takdirkan …

Adalah terbaik untukku …

Sesungguhnya Engkau Maha mengetahui …

Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini …

Ya Allah …..

Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemelihara aku …

Didunia dan di akhirat …

Dengarlah rintihan hamba-Mu yang daif ini …

Janganlah Engkau biarkan aku sendirian …

Didunia mahupun di akhirat …

Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran …

Ya Allah …..

Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman …

Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup

Ke jalan yang Engkau redhai …

Dan

Kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah …

Ya Allah …..

Berikanlah kami kebahagian di dunia dan di akhirat …

Dan peliharalah kami dari azab api neraka …

Amin … amin … ya rabbal alamin…..

No comments:

Post a Comment