baru ku sedar...

assalamualaikum..

erm,sedikit luahan hati disini..
rupanya baru ku sedar, mengapa diriku ini masih 'single' walaupun terlalu menginginkan untuk status 'in a relationship'..
Allah maha mengetahui setiap sesuatu.. kita manusia hanya mampu berfikir dan merancang..
baru ku sedar, sekiranya aku diberi pasangan hidup pada waktu ini, tidak mungkin aku akan dapat menjaganya dengan penuh kasih dan sayang.. dengan keadaan diriku kini yang terumbang-ambing dengan kedudukan kewangan yang masih belum teguh, keyakinan diriku yang masih belum mencapai di tahap yang memuaskan, dan segala apa yang diperlukan untuk membuatkan sesuatu perhubungan itu bertahan lama, masih tidak aku miliki sepenuhnya.. aku redha dengan ketentuanNya..tentu ada hikmah disebalik semua yang terjadi pada diriku ini..aku terima..

kita manusia sememangnya menginginkan sesuatu yang orang lain ada kerana tidak mahu digelar 'bagai katak bawah tempurung', atau ketinggalan zaman.. mestilah nak up-to-date kan..tapi jika tak diizinkan olehNya, tidak dapat juga kan.. so peringatan kepada sesiapa yang dah memperolehi teman hidup, tidak kiralah permanent or temporary, jagalah seelok-eloknya ye.. itu hadiah yang amat bermakna untuk korang, aku yang nak ni tak dapat2 lg, maybe belum masanya, so pandai2 la korang jaga relationship korang tuh, sayangilah mereka2 ye..

7 comments:

  1. biasa laa lumrah kehidupan kan..mungkin awk akan dpt seseorg yg terbaik suatu hari nanty :)

    ReplyDelete
  2. fuuuyooohhh.....cayala dane...blogger boy gitu...:-p

    ReplyDelete
  3. bg aku dane,sayang pd yg Esa dan Rasulnya paling bmakna dane...mmg aku da ade psgn,tp family mesti utama,mak ayah..jgn risau,stiap yg blaku tu ade hikmahnye...x sampai seru lg tu,sabar la kwn =)...redha dgn ape yg trjadi,di smping sentiasa berdoa ye..same2 kite wat utk kbaikan bersama..wasalam

    ReplyDelete
  4. xpe la dane.. one fine day dane mesti akan jumpe gak ngan pasangan idup yg sesuai ngan dane.. for now, u juz focus on ur study, ur self.. xde la byk sgt nk kna pk kan.. xde la pning nk pk nk jaga ati awek lg kan.. ape2 pun..bak komen yg kt atas tu.. syg pada yg Esa dan Rasulnya pling bermakna.. then family pun penting gak.. :)

    -Peace!! No War- ha3

    ReplyDelete
  5. thx pada yg sanggup comment..insyaAllah akan dititikberatkan..

    ReplyDelete
  6. x semestinye single x hepi..x kan tgok kwn ade kapel,nak ade jugak kan..chill je sudah..stdy dulu..sok2 dah kaye,melutut awek2 cun bak model nak kat awak..awak ensem ape hahaha

    ReplyDelete